Invest In Your Investments

UPSIDO.com er nu officielt på Twitter

leave a comment »

Vi har længe været vant til, at den lunefulde modeindustri konstant byder på nye trends – det samme sker faktisk på Internettet. Denne gang er nederlagene fra Dot.com tiden erstattet med en ny sprudlende era, nemlig Web 2.0 med Facebook.com som Internettets svar på Christiano Ronaldo. Men som i modeindustrien skifter det “moderigtige” også og senest har Twitter oplevet enorm vækst i kendskabsgrad og brugere.

Hvad er Twitter?

Twitter er som så meget andet et amerikansk fænomen. Det er et socialt netværk og mikro-blog, hvor bruger også kendt som tweets kan sende og læse små beskeder fra hinanden på 140 tegn.

Ok, det lyder som en moderne version af telegrafen. Men er det populært?

Ja i den grad. I april måned nåede Twitter op på 32 millioner unikke besøgende – og nej du læser ikke forkert. Twitter får ca. 10 millioner nye unikke brugere om måneden, så det forventes, at de når forbi det magiske tal 100 millioner inden udgangen af 2009. Et tal som Facebook.com forlængst har passeret. Twitter fik sit store gennembrud da skuespilleren Ashton Kutcher og CNN ” Breaking News” kæmpede om at nå 1 million tweets, der følger deres blog. Den kamp vandt Ashton Kutcher og siden gik Oprah Winfrey på TV og proklamerede, at hun nu ville på Twitter. Det tog hende kun 28 dage at nå 1 million tweets.

Er der mange penge i det?

Nej, i hvert fald ikke endnu. Omvendt har Twitter rejst ca. 55 mio. USD i venturekapital, hvilket svarer til ca. 295 mio. DKK. Så det har de stærke venturekapitalfondes bevågenhed. Derudover florerer der løbende rygter om, at Apple, Facebook og Google vil købe Twitter.

Derfor går vi på Twitter

I UPSIDO.com har vi længe været med på “IT-moden”, da vi benytter Ruby on Rails til at programmere vores applikation. Dette vil vores CTO, Christian Hølmer, fortælle mere om i den nærmeste fremtid.

Derfor føler vi os forpligtet til fortsat at bevæge os i grænselandet for pionere. Hvad mere er derfor naturligt end at UPSIDO.com får sin egen Twitterkanal?

Da beskederne er begrænset til 140 tegn er det begrænset information per besked. Men omvendt du få et mere opdateret indblik i, hvad det er vi laver som personer, end det er muligt på bloggen. Hvis du er på Twitter håber vi, at du vil følge vores Twitterkanal.

Er du på Twitter og hvad synes du om det?

Written by Peter Garnry

22. May 2009 at 08:29

Posted in Other, Updates

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: